2015. augusztus 29., szombat

Drágasszáág

A hordozókendők, hurcik ára nagyon fontos szempont a választásnál, és sokakat sokkol a különböző márkák közötti döbbenetes árkülönbség. Nézzük hát, hogy s mint állunk a kendők (hurcik) értékével. Mi a jó, mi az olcsó, miért kerül annyiba, amennyibe egy-egy drágaassszzzááággg.....


Figyelem! Nem lesz itt semmilyen spanyolviasz... csak egy laza kis áttekintés.
Elindulunk néhány ezer forintnál és elmegyünk egészen a csillagos égig; majd meglátjuk, hogy vajon oda kizárólag a sznobizmuson keresztül vezet-e az út.
Az egyszerűség kedvéért kizárólag a szövött kendőkről fogok most csak említést tenni. A karikások, rugalmasok és az egyéb hordozók megtárgyalásától most eltekintek.

Körlbelül 4-5 ezer forintért lehet már kendőt venni. Ilyen a Nandu, népszerű magyar márka. Valószínűleg a legtöbb hordozni vágyó anyuka először vele találkozik. Mert olcsó, mert a legtöbb ajánlásban pont ezért megemlítésre kerül.
Sokan (köztük én is) ezt választják először, mert kipróbáljuk, de nem biztos, hogy beválik a hordozás mamának vagy babának.
Velem igazán megszerettette a hordozást. Jól használható. Esztétikailag olyan, amilyen. Minősége változó. Nekem valószínűleg szerencsém volt, a húgomtól kaptam egy egész puhát és a barátnőmtől is egy kellemesen betört használtat kölcsönbe.
A húgomtól kölcsön kapott Nandunk

Amikor saját kendő vásárlására adtam a fejem, először természetesen Nanduban gondolkodtam, mert még 15 ezer forintot is sajnáltam érte kiadni. De valahogy, valamiért mégiscsak tovább keresgéltem. Talán azért, mert nekem nem igazán tetszett.
Nandu kendők színválasztéka

A következő árkategória olyan 15 ezer forint magasságában van. Ilyen kerettel már igazán tetszetős szövött kendőkre lehet találni. Ebben az árkategóriában legtöbbször a Little Frog lengyel márkával, esetleg Amazonasszal találkozhatunk. A minősége sokkal megbízhatóbb, mint a Nandué, biztosak lehetünk abban, hogy a pénzünkért azt kapjuk, amire vártunk. Az anyaga sokkal kellemesebb, finomabb és puhább, mint az olcsóbb kendőké. Tényleg könnyebb megkötni, és kellemesebb viselni. Mindkét márka ár/érték aránya nagyon kedvező.
Little Frog, Ruby

Itt kell megemlíteni a mexikói kézi szövött Indajanit is. Időnként be lehet itthon is szerezni, rendelkezik a kézi szövöttek különös tulajdonságával (ld. később), de nem drága. 

Még mindig (alsó-)középkategóriás cuccokat keresünk, amikor azt tervezzük, hogy kiadunk értük 20-30 ezer forintot. A lehetőségek tárháza itt kitágul, rengeteg márkával találkozhatunk ezen az árfekvésen, találunk egyszínűt és csíkosat, megjelennek a különböző minták. Ezek a kendők már ténylegesen öltöztetnek. Ebből a keretből lassan már azon is elkezdhetünk gondolkodni, hogy a kendőnk 100% pamut legyen-e. Esetleg kenderes vagy lenes?
Lujzus, Bloomyloom, Didymos, Natibaby, LennyLamb, és még sorolhatnánk a sok-sok márkát.
Én egy Lujzust és egy Bloomyloomot is választottam magamnak. De akkor persze már elkapott a gépszíj...
Lujzus kolibris batyukendő

Bloomyloom, barna csavar karikásunk, alias Szuperzöld Bbbzzz

High endek és kézi szövöttek. 40-50 ezer forinttól felfelé.

Egyre többféle kendőt próbáltam; ilyet is, olyat is... a 15 ezer forint így nagyon reálissá vált, sőt, ha mai tapasztalataimmal "olcsóbb" kendőt keresnék, inkább 20-25 ezer forintot rászánnék. Mert az még mindig nem drága... és a különbséget zongorázni lehet.
A legdrágább kendő, amit valaha próbáltam 500 euró értékű, a legdrágább saját kendőm 400 eurós volt (mert volt olyan baromi nagy szerencsém, hogy megnyertem tombolán). A legdrágább kendő, amiről hallottam...? 2000 euró? És az még mindig nem a plafon.  
A legdrágább saját kendőnk: Solnce Genesis Dragonberry (selymes csoda)

Hogy miért vesz az ember ilyen kendőt? Pusztán sznobizmusból? Azért, amiért a pasik Porschét meg Rolexet? Mert kicsi a farkunk és kompenzálunk? Azért, mert azt olvassuk a hirdetésben, hogy limited edition? Vagy van ennek más oka is?
Van más ok is. Fontosabb ok.
De ezt meg kell tapasztalni. Ki kell próbálni a Nandut, Little Frogot, használni kell és gyakorlottá válni. És akkor jól érezhető lesz a különbség, ha kezünkbe veszünk egy kézi szövött AndalGO-t, egy Oschát, neadjisten egy Solncét vagy egy Artipoppe-ot. Mert a kézi szövött drága, de valóban szinte megköti magát. Nem lehet vele rosszul, kényelmetlenül kötni, mert önjavító tulajdonsága van. Mert egy Solncét olyan viselni, mint egy báli ruhát, egy drága ékszert... mert a kézi szövött Uppymama nem tudom miért, de egyszerűen kurvajó. És egy adag sznobizmusból. Persze. Nem tagadom. De nem ez az egyetlen ok. Messze nem...


   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése